Svinndal barnehage
Dokumentmappe
Gjestebok

SAMARBEIDSUTVALG OG FORELDRERÅD

For å sikre samarbeid med barnas hjem, skal hver barnehage ha et foreldreråd og et samarbeidsutvalg.

Foreldrerådet består av foreldrene/de foresatte til alle barna,og det skal fremme deres fellesinteresser og bidra til at samarbeidet mellom barnehagen og foreldregruppen skaper et godt barnehagemiljø. Når barnehagen innkaller til foreldremøte innkaller vi foreldrerådet.

Samarbeidsutvalget (SU) skal være et rådgivende, kontaktskapende og samordnende organ.

Samarbeidsutvalget består av foreldre/foresatte og ansatte i barnehagen, slik at hver gruppe er likt representert. Styrer deltar som sekretær. I tillegge er det en representant fra Våler kommune.

SU skal ha seg forelagt saker som er av viktighet for barnehagens innhold og virksomhet og for forholdet til foreldrene. Med utgangspunkt i Rammeplanen skal SU være med på å fastsette barnehagens årsplan og kan være delaktig i arbeidet underveis.

Øvrige saker av viktighet er blandt annet forslag om driftsendringer, arealutnyttelse og budsjett.

Representantene kan komme med råd og innspill i ulike saker. De kan arrangere dugnader, temakvelder og andre arrangementer som skape kontakt mellom hjemmene og barnehagen.

SAMARBEIDSUTVALGET 2021/2022

Foreldrenes representanter:

Personalets representanter:

Tone Furuholt

Camilla Norvald

Kommunens representanter:

Stig Åsmund Olsen

( 26/09/2021 )

Logg inn for å se alt innhold:

Skriv passord:

Send e-post hvis problemer